Mammas 80-talskjol blir trendig kortkortkjol (och sjal...)

Jag vet. Jag har världens bästa fantasi. Eller inte. Jag har återigen sytt om en långkjol till en kortare kjol och en sjal. Men jag har faktiskt en anledning till det. Jag rotade runt i mammas garderob för att hitta något som jag kunde sy om. Längst in hittade jag då denna underbara kjol. Mönstret var helt fantastiskt. Därför blev jag tvungen att sy en kjol igen. Bara så att ni vet då. Denna gång behövde jag dock inte göra så mycket. Jag klippte av kjolen, sicksackade och follade kjolen och sjalen. Sedan sydde jag precis som förra gången dit en ny knapp. Voila! Det var klart. Superenkelt om jag får säga det själv. Hurvida det blev snyggt eller inte lämnar jag till er att bedöma. Vad säger ni?

Kram Trasflickan


FÖRE:




EFTER:





Kommentarer
Postat av: Malin Åhs

Hm, jag är lite förälskad i den där kjolen.

2009-10-16 @ 15:48:01
Postat av: Marie

Jenny! Du passade jätte bra i den sjalen! kanonfin! :D

2009-11-19 @ 21:40:10
Postat av: Trasflickan

Tack båda två! :D Kul att höra! <3

2009-11-25 @ 19:47:47
Postat av: Nike

jättefina! har dock själv inte riktigt talang för att sy tråkigt nog. får hålla mig till min stickning istället :)

2010-04-21 @ 21:07:13
URL: http://nikealbers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0