Gammelmosters långkjol blir supersöt kortkortkjol och annorlunda sjal

Idag gjorde jag min första förvandling. Det jag hade att arbeta med var min gammelmosters gamla långkjol. Jag gillar verkligen mönstret på tyget, men jag måste säga att långkjol inte är någon direkt favorit. Därför funderade jag på om jag skulle göra kjolen till en klänning eller en kortare variant av en kjol. Jag fastnade tillslut för det andra alternativet. Det jag gjorde var att jag klippte av kjolen en bit på längden. Därefter sydde jag in den så att den inte var så vid. Sedan sicksackade och fållade jag nederkanten och sydde på en lite käckare knapp. Vips, så var kortkortkjolen klar! Dock upptäckte jag då att jag hade en bit tyg över, nämligen den biten som jag hade klippt av. Det kändes onödigt att bara slänga bort den, så jag kom på att jag kunde sy en sjal utav den. Jag sicksackade och fållade kanten. Sen funderade jag på om jag skulle klippa isär "ringen" eller om jag skulle ha kvar den som den var. Jag kom fram till att det var lite roligare och mer annorlunda att behålla den som den var. Här nedan kan ni se bilder på hur kjolen såg ut innan och hur kjolen och sjalen jag sydde blev. Jag är verkligen helnöjd! Vad tycker ni?

Kram Trasflickan

FÖRE:






EFTER:










Kommentarer
Postat av: Marie

Så fint Jenny :) här kommer jag att kika in då och då :D Kommer du att sälja dina plagg sen? Kramizar Marie

2009-09-04 @ 21:14:34
Postat av: Andrea

Idag är det trasdockans dag :D Grattis ;P

2009-09-04 @ 22:40:49
Postat av: Trasflickan

Nej Marie, jag hade inte tänkt att sälja plaggen, utan de ska fungera som en inspirationskälla åt er! :)



Trasdockans dag?:P Men tack i alla fall!

2009-09-05 @ 14:34:05
Postat av: Sanna

Jag tycker att du ska sälja. Iallfall den där sjalen till mig ;) Grym kjol Jenny!

2009-09-06 @ 14:15:37
Postat av: agnes

mycket fint jenny :D

2009-09-06 @ 16:33:15
URL: http://agnesagnes.bloggspace.se
Postat av: Trasflickan

Tack så mkt Sanna och Agnes! :D Haha, jadu Sanna vi får väl se hur det blir med den saken...

2009-09-06 @ 21:26:47
Postat av: Sanna

NU ÄR DEN MIN! Ingen kunde ha vart lyckligare. Tack för julklappen Ensy!

2009-12-21 @ 15:39:49
Postat av: Ka

vad fin blogg du har ! :-)

2009-12-21 @ 16:02:55
URL: http://priiinah.blogg.se/
Postat av: Victoria

2009-12-21 @ 16:10:48
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: Christine Magnusson

Hej! Jag undrar om du skulle kunna ta dig tid att rösta på min bild på www.fotbollsbilden.se Det är bild nummer 5 där det står Christine Magnusson under!



Hade betytt väldigt mycket för mig! En fin julklapp om man säger så (Ni andra får gärna också rösta, så är ni söta!!)



God Jul!

2009-12-21 @ 16:26:08
URL: http://qusans.blogg.se/
Postat av: Anna

Jättefin kjolen blev måste jag säga!

2009-12-24 @ 00:38:22
Postat av: emz

Du är verkligen duktig! Vill ge lite kritik på denna bara. med sömmen under magen framhäver det en ev kulmage. Annars skitsnyggt!

2013-12-25 @ 18:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0