Morfars gamla, trasiga pyjamasbyxor blir chic kjol/tunika

Nu var det ganska längesen jag lade upp något här på bloggen. Jag har haft mycket annat att göra och tänka på. Här kommer dock äntligen nästa omsydda plagg. Jag var hos mormor och morfar för några veckor sedan. Då gick jag och mormor ner i källaren och rotade bland gamla kläder och tyger. Det var då jag hittade morfars gamla, trasiga pyjamasbyxor. Mormor kunde inte fatta varför jag ville ha dem, men jag fick dem såklart! Jag gillade verkligen mönstret på dem. Jag klippte upp benen och tog bort det trasiga på dem. Sedan sydde jag ihop benen som en kjol och lappade på tyget från benen där det behövdes. Jag hade i tankarna att sy en kjol, men det visade sig att den fungerade lika bra som en tunika. Se och njut!

Kram Trasflickan


FÖRE:




EFTER:




Kommentarer
Postat av: Catarina Högkvist

Snyggt gumman!



Kram Mamma

2009-11-26 @ 16:30:29
Postat av: Trasflickan

Tack mamma! <3 Måste säga att det nog var det mest udda jag gjort hittills. Det är inte så många som tänker på att använda gamla pyjamasbyxor. Men snyggt blev det verkligen!

2009-11-26 @ 21:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0